Veel gestelde vragen (FAQ)
Hier vind je antwoord op al je vragen. Mochten hier geen vragen en antwoorden tussen zitten waar jij momenteel mee zit, neem dan contact met ons op via het contactformulier, de chatfunctie of via onze social media kanalene.
Houdbaarheid
Waarom moet je de juices direct invriezen na ontvangst?
Omdat de juices vers worden gemaakt en geen chemische conserveringsmiddelen bevatten, is invriezen de beste manier om de juices vers te houden.
Hoelang van te voren moet ik de juices uit de vriezer halen om ze te ontdooien?
Je kunt de juices het beste de nacht van te voren in de koelkast laten ontdooien. Gemiddeld duurt het ontdooien acht uur bij een temperatuur van 4 graden. Bij een huiskamertemperatuur van 20 graden duurt het ontdooien gemiddeld één uur.
Hoelang zijn de juices houdbaar?
In de vriezer 3 maanden. In de koelkast 3 dagen. Na deze periode kunnen voedzame ingrediënten langzaam verloren gaan.
Verzending
Wat zijn de bezorgkosten?
€6,95
Wat is jullie snelste levertijd?
Eén dag. Als je vandaag voor 15.00 besteld, worden de juices de volgende dag direct verstuurd en ontvang heb je ze ’s avonds tussen 17.00-22.00 in huis. We bezorgen van maandag t/m vrijdag. Weekendbestellingen worden op maandag geleverd.
Ik heb de verkeerde juices ontvangen. Wat moet ik doen?
Als wij een fout hebben gemaakt in je bestelling, kun je ons het besten mailen via info@athletejuices.nl. Wij komen vervolgens z.s.m. met een geschikte oplossing. Je hoeft de juices niet terug te sturen.
Ik wil de juices graag terugsturen. Wat moet ik doen?
Verse producten als juices kunnen helaas niet retour worden verstuurd.
Wat gebeurd er als ik niet thuis ben op het moment van leveren?
Dan worden de producten bij de buren bezorgd. Mocht dit niet lukken, wordt de bestelling weer terug naar ons verstuurd en storten we het bedrag (exclusief verzendkosten) terug op je rekening.
Bezorgen jullie in België?
Nee, helaas niet. Maar je kunt contact met ons op via het contactformulier en daar je bestelling doorgeven. In sommige gevallen maken we uitzonderingen.
Bezorgen jullie op de Waddeneilanden?
Nee, helaas niet. Maar je kunt contact met ons op via het contactformulier en daar je bestelling doorgeven. In sommige gevallen maken we uitzonderingen.
Financieel
Wat is het minimale bestelbedrag?
€39
Wat zijn de bezorgkosten?
€6,95
Ik vind €4,45 best duur voor een juice? Waarom zo duur?
1. Omdat al onze juices vers en met de hand worden bereid
2. Omdat we met name gebruik maken van biologische groenten en fruit
3. Vanwege hoge productiekosten van duurzame hoge kwaliteit slow juicers
2. Omdat we met name gebruik maken van biologische groenten en fruit
3. Vanwege hoge productiekosten van duurzame hoge kwaliteit slow juicers
Met welke betaalmogelijkheden werken jullie?
Met iDeal (QR) en Bancontact.
Ingrediënten
Waar komen de ingrediënten vandaan?
Wij proberen onze ingrediënten zo lokaal mogelijk in te kopen. Onze voorkeur gaat altijd naar biologische groenten en fruit. Alleen wanneer het écht niet mogelijk is om biologisch in te kopen, kiezen we voor een andere verantwoorde manier.
Gebruiken jullie conserveringsmiddelen in de juices?
Nee. Onze juices zijn vrij van chemische conserveringsmiddelen, HPP, pasteurisatie, synthetische geur-, smaak- of kleurstoffen, verdikkingsmiddelen of andere onnatuurlijke stoffen.
Voegen jullie suiker toe aan de juices?
Nee. Alle suikers die aanwezig zijn in de juices zijn 100% afkomstig uit de groenten en fruit.
Zijn de juices geschikt voor vegetariërs?
Ja. Alle juices zijn 100% plantaardig.
Zijn de sappen vrij van allergenen?
Het verschilt per juice wat voor ingrediënten er in zitten. Bij iedere juice vermelden wij duidelijk welke ingrediënten erin zitten en of er (sporen van) veelvoorkomende allergische voedingsstoffen in zitten.
Ik heb meerdere juices van één soort besteld, maar ze hebben een andere kleur/smaak. Hoe kan dat?
De natuur kan niet net als een fabriek al haar voeding in precies dezelfde vorm, smaak en structuur aanleveren. Natuurlijke voedingsmiddelen kunnen van elkaar verschillen.